Alla inlägg under maj 2008

Av Therese Nilsson - 27 maj 2008 21:15

Migränen vill inte ge med sig

Jag var hemma från mitt jobb idag med

Migränen tär på mig kan inte äta eller vara vaken

vill sova så den försvinner inte ens idag lyckades jag med

Ligger vaken och tänker

tänker tankar som gör att mitt huvud vill sprängas ännu mera


Det är därför jag hatar att vara hemma ensam

Dom förbannade tankarna spelar mig ett spratt då

Smärtan kommer alltid tillbaka

Jag minns allt som om det voro igår

som om det var igår jag ringde samtalet och frågade

vad som hade hänt om det verkligen var som jag trodde

som jag hade förannat så länge

fick tvinga fram det

ingen ärlighet alls fanns kvar hos han

inget fanns kvar av det jag hade förälskat mig i

i det jag hade lovat att älska för evighet

Jag minns det som det vore igår

när smärtan slog mig i bröstet och rev ur min själ

Det sätter fortfarande stopp för mig

jag kan inte träffa någon

jag bygger en tätare mur runt om mig

muren blir tjockare för varje dag som går

tätare och óåtkommlig från alla

build a bridge of trust to get to me

even though i cant i will not go the same way again

my only dream have fadded away

måste till jobbet imorgon

spelar ingen roll om jag har migrän då med

bättre att jobbba och ha ont

än att gå in i smärtan av det som varit



Kom ihåg denna vackra mening innan ni gör något:


What you do in life.. make echoes in the eturnity


Bless you all

Therese Nilsson

Av Therese Nilsson - 26 maj 2008 22:04

Igår var jag och katrin och unga vuxna och spelade volleboll och grillade vid johanneshov.

Idag vakknar jag upp har blåmärken på underarmar och smalben

Ja gär en verklig tävlingsfighter gillar inte att förlora och jag älskar sport

vi var fyra lag var. tre i varje jag och 2 killar blev ett lag

och det alltid roligare att spela med och mot killar det blir mer fight då..

aj gkasatde mig och sprang överallt.

och jag är väldigt bra på att serva därmed ett stort blåmärke på höger underarm där jag servar på samma ställe hela tiden.

fick max 10 servar direkt poäng då jag är duktig. vi spelade beachvolleboll som jag själv tycker är svårare än vanlig inomhus volleboll men roligare :)

mitt lag kom 2;a tyvärr men det var bra spel och dom vann med 1 poäng så det är okey :D

Catrins lag kom sist tyvärr hehe men bättre lycka nästa gång :P

Idag har jag haft migrän kanske för ansträngningarna igår vet ej men

är lite bättre nu..



revanch sen va?

;)


ska sova nu och läsa först lite ur Bibeln

Bless you all and take care..

/Therese Nilsson


ska

Av Therese Nilsson - 25 maj 2008 22:00


idag var jag i pingstkyrkan igen

Det känns alltid så bra inombords när jag är där

Det känns som om jag har kommit hem

Alla underbara människor som visar kärlek

som om man är en enda stor familj

Pratar om kärlek och Jesus

På gudtjänsten idag pratades det mycke om judarna och Israel

Om att de är våra bröder

det var ju så det hela började

men när dom vände ryggen mot Gud

kom jesus och kristendomen kom

men i bibeln står det att en dag ska judarna erkänna jesus

och Jerusalem kommer att få fred och bli världens huvudstad

och judarna kommer att ha en vilktig roll när det blir fred på jorden

och när messias jesus kommer tillbaka

så de är våra bröder och gud har inte vänt dem ryggen

det visar åter igen vilken gud vi har som är rättvis och en förlåtande gud

och än en gång alla kan bli förlåten och alla är vi lika

och alla har vi en chans  att slå in på den rätta vägen.

Jag ber för er alla.


Vi pratade om Isak

som byggde brunnar

fienderna kom och sa att de skulle ha brunnarna

isak sa ta dom

isak byggde nya brunar

återigen kom fienderna

och sa vi ska ha de brunnarna också

isak byggde nya brunnar och tillslut fick han ha dem igen

en man som bara vill ha fred och är förlåtande


Precis som Israel när judarna kom till israel efter förintelsen

förenta staterna  hade gett en stor del, större del än vad israel är idag 4 dubblat land. (kom ihåg att engelsmännen bombade deras båtar när de kom, israel var då engelskt.)

Judarna gjorde om israel och sinaiöknen till ett blomstrande land

och araberna kom för att jobba där och bosätta sig där igen då det var ett blomstrande land med god ekonomi. Judarna tillät det. När judarna och usa deklarerade att landet verkligen var judarnas: israel. Kom araberna och sa att de var palestinier att det var deras land och de vill ha deras land. Judarna gav då bort sinaiöknen till dem och behöll en mycke mindre del än vad de gav bort till araberna. Egyptien kom och stred på sinaiön, judarna vann striden men för att sluta fred för att dom  ville inte strida gav de dem sinai ön. Araberna ville ha sitt land ännu mer judarna gav gaza och västbanken. Judarna gav och gav och har mycke mindre land än vad de fick från början för att behålla lugn och fred.  Det strids än. Och nej vi kan inte acceptera och tycka om att de krigar. krig löser ingenting och är fördömt. Men att de gett så mycke för att få fred det är beundransvärt. Och hur de har gjort israel till en av världens mest rika länder från att vara fattig öknen.


Det ni inte heller vet är att Israel håller på att utveckla att bilar ska gå på el i hela israel. De är främst i forskningen och är på god väg, ett verkligen fördöme för att förbättra miljön! Även i arabvärlden och där vid Israel är det vattenbrist och forskare där håller på att forska och förvandlar havsvatten till dricksvatten. De är på god väg där och ska bugga en kanal mellan röda havet till döda havet. Arabvärlden där invisterar i Israels projekt dör för att få vatten och få bättre ekonomi. Så Israel är ett mycket utvecklat land och har en väldigt bra forskning.

Men att acceptera krig kan vi inte göra naturligtvis. döda är aldrig rätt någonsin. men frånsett det så är israel att beundra.


Det sprids en bok i amerika som säger att det är judarnas fel återigen hur världen är att de förosakar ont. Vilket inte är sant. precis som det inte var förut vid förintelsen och inte nu heller.

Tro inte allt ni läser ta reda på fakta mer innan ni säger något :)

ingen kan allt kom ihåg det inte jag heller

men jag söker fakta och ju mer jag finner ju mer jag söker.


Det beklagliga även är att när Hitler satt i domstolen för det han gjorde skyllde han på att han gjorde det för att vara god kristen och att han följde luther. Och luther hade i en del av sitt liv sagt att judar är råttor.

Men luther gjorde mycket bra också.

Men det jag vill säga är att även vi kristna gör fel.

Det gör alla människor

alla människor har sina val.

Jag följer gud och bibeln och där står det inget om att någon är råtta!'

man ska älska alla även sina fiender alltså alltid,

Jesus förlät dem på korsen brevid sig trots sitt liv och att de ångrade sig sista sekunden.

Alla kan förlåtas, dock är vi människor.

sök efter sanningen så kommer den mina vänner.

Jag söker änn.


Bless you all

/therese


Av Therese Nilsson - 22 maj 2008 18:35

Sometimes i wundering

and today i do

i wundering if someone will remeber me if i disapear

sometimes i dont

i do not belive it now

if someone is thinking of me

are missing me

sometimes i just need a hug

i want someone to say i miss you therese

where are you

i know its silly

but i really do

think of that

i alwyas have dreame about to make a change in the world

make it better

to make the all around the world someone thinks of just you

that we all are speciall

i want to be someones speicaill

i want to take care of someone

with all my heart

i wish

but its thoughts in my head

just stupid thoughts

do you miss me?

Av Therese Nilsson - 20 maj 2008 22:52

Nu har jag sprungit vårruset

Jag och hanna sprang före de övriga

vårruset är på 5km och det klarade vi på 28 minuter

så från förra året har jag sprungit 2 minuter snabbare

jag trodde jag var bättre tränad men inte

men jag tycker inte om att springa med massa folk

vill va ensam

så jobbigt och springa förbi hoppa upp och ner för att komma fram lätt

men det är underbart

:)

undrar vad vinnaren sprang på säkert 15-20 min :)

men jag är nöjd det är jag

har ju inte sprungit jätte snabbt utan sprungit lagom tempo förut

så nu var det mer att ta i

sen har jag ju mest sprungit löpband som inte är upp och ner som ger olika pulser

så det är ju därför

efter gick vi och fyllde i tävlingar överallt och tyvärr fick ingen massage

men det var trevligt med picknik efteråt

nu är jag alldeless slut och ska gå och sova...äntligen

ska sova sött nu pga många anledningar :D


Godnatt :D sov sööt sweet dreams

Therese Nilsson

Av Therese Nilsson - 19 maj 2008 20:08

Imorgon är det vårruset här i västerås på 5km förra året hon som vann sprang på 20 minuter

jag var med för första gången förra året och sprang på 30 minuter

eller sprang jag ställde mig långt bak trodde dom skulle springa nää

tanterna gick hand i hand på rad

fick  springa ut på gräsmattan vid tågrälsen för att ens komma förbi

onödig energi och onödig lång tid för att komma förbi

denna gång ska jag ställa mig längre fram

så jag har en chans att slå mina 30 minuter iallafall

jag känner att jag har en bra kondition sprang tex idag på rullband

på gymmet ganska snabbt i en halvtimme

utan att bli flåsig lite ont i sidan men gick bort fort

det är bara motivationen som har varit borta ett tag

men nu är det över jag ska bli fin och jag ska skaffa körkort.

och fixa utbildning

jag är på framåtmarch.

men imorogn gäller det :) mer info imon hur det gick


Måste bara säga också fy fan för den äckliga lilla korta killen på natulus kurd

som hela tiden ska glo och följa efter till maskinerna.

uffffffffffffffffffffffff

när jag gick från gymsalen till  omkädningsrummet simmade han med sina kompisar och så busvissla dom och sa nått på sitt språk

jag blir så jävla irriterad då

så äckligt

låt mig vara

mitt ex var syrian så det handlar ej om det, ni som ej känner mig.

men tycker ej sådant varför vissla efter en tjej det var droppen...

ta det lugnt therese du är en lugn tjej

asså en gång till jag kommer fan säga åt han

jag är inte alltid lugn och tyst tjej

jag kan slå till det lovar jag...


/Therese N

Av Therese Nilsson - 18 maj 2008 20:15

Nu efter att ha försökt reda ut hur de alla kunde få min mail

så fick jag tag i en av alla ca 20 killar som kunde engelska att hjälpa mig

han förde över en bild på den tjejen som hade match.com

som de hade fått min mail ifrån

så först var jag orolig vem fan som hade lagt ut mig på match.com

men det var inte mina bilder

det är en annan tjej i mexico som hade bilder på sig själv och skrev om sig själv

men som nickname hade min mailadress

lite mer lättad nu

men varför skriva min mailadress är hon så blind att hon inte ser att hon skrivit fel

men det verkar som om det kanske ändrat för inga mer har försökt adda mig

jag skickade mail till match.com om detta men de har inte svarat heller

aja det är ingen som har lagt ut mig

trodde först någon jag kännde hade lagt ut mig för att jag skulle börja träffa killar igen

men som tur var det ingen som hade gjort det

föär då skulle jag bli besviken p åden personen

för jag är inte redo för sådant alls

jag tror att om jag någonsin ska bli redo för sådant ska det komma smygandes och att jag inte ska veta om det

typ bli kompis med någon ny på ett vanligt sätt och sen komma smygandes och sen när det är för sent ska jag veta om att jag är fast.

men är inte redo

och det är bäst så :)

 Eller vad tycker ni? :P


Bless you all

Therese Nilsson

Av Therese Nilsson - 15 maj 2008 15:59

I natt hade jag min dator och msn på hela natten.

När jag vaknade var min msn bombad av italienska och spanska killar

som försökte adda mig på msn

Jag har inte gett ut min msn till någon

Jag frågade någon hur de fått tag i min msn

de kan inte prata engelska

inte någon av dem.

Brukar ej ge ut min msn så där bara

och inte till personer som jag inte ens kan skriva mer än

förstår inte engelska

någon som driver med mig antagligen

vad drygt suck...

så jag har naturligtvis tagit bort och blockerat dem

låt mig va grabbar säger jag!


Bless You All

Therese Nilsson

Presentation

Omröstning

Do you realy trust your countries politics?
 No
 Yes

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Make a comment, Judge my blogg


Ovido - Quiz & Flashcards