Alla inlägg under augusti 2008

Av Therese Nilsson - 31 augusti 2008 01:17

Jag vill sova 

men jag kan inte

shame on me

funderar på att gå en nattpromenad

men neee det ska jag ej göra

ja borde sova

så jag inte sover på hela söndagen

sen på måndag har jag ju körlektioner igen

vill ut och powerwalka och gå,g¨,gå,gå

så så mycke så att min kropp blir fin

och jag får ännu finare form

jag har träningsvärk hela kroppen vad jag har tränat

och gick på en jätte lång powerwalk idag

ska klara det ska få fin kropp..

smal midja

men min rumpa ska vara kvar den får ej försvinna då ångrar jag mig :)

få se vad jag gör men hoppas jag somnar snart


Natti natti 

Av Therese Nilsson - 30 augusti 2008 14:24

Tankarna spökar fortfarande

jag förstår inte

jag skulle behöva rensa ut allt

men vet inte hur

eller jag vet

men så kommer det inte att bli

jag vill inte heller

men vet att stå ansikte mot ansikte och få ut allt

det är så man får svar och går vidare

men jag vill inte se det ansiktet något mer någonsin

att det ansiktet fortfarande har en sådan makt

är för jävligt

att jag ger bort en sådan makt till någon över mig

makten borde vara bruten för länge sedan

men den finns kvar

och ibland känner jag det

men inte allt för ofta som tur är


Life will go on 

Av Therese Nilsson - 29 augusti 2008 20:07

Idag på körskolan faan vilka misstag jag gjorde

jag är ingen fara i trafiken

men när jag börja köra så gasa jag för mycke

gjorde till och med en skit snygg rivstart

men idag jag gasa för lite haa att jag gör såna tabbar...

blir så arg på mig själv i sparka mig själv i röven

jag borde fan vara bättre än så

i mitt liv jag har alltid haft lätt att lära och klarat allt jag har gjort med glans

men nuu fy faan jag kan inte tyvärr öva hemma heller

fick ej det tyvärr

men det ska gå jag är envis som en gammal räv

så ni ska se!!


Efter körlektionerna gick jag och malin, patrik och shivas brorsa shoan och åt på bredbar

Länge sen jag var där

har inte vart där sen de flyttade dig

men de är alltid trevliga :)


Sedan gick vi till en tatueringstudio malin vill tatuera sig :)

jag med men vet ej vad ännu så jag letar ej

bara att det ska representera respekt och kärlek

det som betyder mest för mig

Jag har ju redan ett kors som representerar allt sådant :)


Sen hamna vi på marknaden konstigt nog haha

gick runt och kika men jag måste hålla ihop pengarna till körlektionerna

men malin hitta lite saker där :)


Sen vart det träning gick till natulius och gymma och powerwalka hem från kristiansborg till vetterstorp så idag har jag varit duktig :)


Nu har jag ätit och ska kolla på lite filmer jag har fixat om mänskliga rättigheter, dolda sanningar om USA och situationer i Afrika

:D

Sen sova


Peace out 

Therese Nilsson 

Av Therese Nilsson - 28 augusti 2008 18:41

What Love is 

Magical it is

it cant be expressed by one word

speaccless i will be

lost for words

connecting each other to one soul

that never will be seperated

Without i will be lost

My heart will be lost forever to you

i will give my soul and fight for us

and evry hour and evry minute you will be

right here with me

and give hope and joy

you will be my man

and im your women

hand in hand

through pain and joy

together we fight

coz no bigger than love there isnt

grow old together  

its all i want

someday

but as i say im not ready

 to let someone get so close again






Av Therese Nilsson - 28 augusti 2008 17:35

Jag kom att tänka på en sak

en intressant sak

USA och EU har erkänt och deklarerat kosovo som egen stat

Albanien ville inte det

Tibet vill bli egen stat

Kina vägrar

USA kanske inte vågar lägga sig i

Pågrund av att Kina har nog en väldig arme som står still

eller?


Men Ryssland får inte deklarera dessa två stater (som många ryssar bor i ) till egna självständiga stater.

Kan någon säga mig varför?

Allt detta är ju i modern tid.

Varför denna skillnad?

Men inge lösning ska påverka civila och kränka mänskliga rättigheter so det görs idag. 

Av Therese Nilsson - 27 augusti 2008 18:23

Idag har jag gjort halkbanan i Eskilstuna

Mycket rolig och glira men lite läskigt hur lite man ökar i hastighet kan vara livsfarligt...


Hoppas resten nu går bättre

körning varje dag och jag blir helt slut

Jag har haft svag huvudvärk flera dagar nu

Jag vet inte varför

Det är ju inte så att jag anstränger mig annars när jag pratar med upprörda kunder.

inte tillräckligt med något näringsrikt ämne? vet ej

men jag har inte migrän iallafall så det är okej.

Ska läsa lite om Kenya och sedan sova

Jag sover mycke nu men ändå är jag så trött

konstigt 

Av Therese Nilsson - 26 augusti 2008 19:25

Det nya kalla kriget kallas det.

Förstår det eftersom Ryssland står på en sida och USA på den andra. 

Motpolerna ska göra upp igen

Idag erkände Ryssland de två utbrytarstaterna

Det sägs i svensk press att de firar där i staterna detta

Det kan jag förstå

Omvärldens blick är på Ryssland och fördömmer dem

Precis som det har varit i vår världshistoria

men har ni tänkt på en sak

på nyheter ser man alltid USAs uttalande först

sen kommer alla andra länders uttalande

bland annat våran egen Bildt (och sist Reinfelt) 

Men är det riktigt att utnämna 2 stater självständiga

Ryssland har varit där inne länge och haft god kontakt med dem

Georgien har länge tillåtet det eller vad man nu ska kalla det

inte velat det naturligtvis

Och nu sa Georgien emot

då började detta men sedan ville Georgien avbryta och få fred

inte Ryssland de ska visa att de är lika starka idag som på Sovjets tid

första demonstration efter den tiden, tror jag. 

All olja som inte kommer från ryssland transporteras genom detta land från mellanöstern. Hm är jag helt rätt ute där?

Ryssland vill inte att länder omkring ska gå med Nato

Det handlar om väldigt mycket

Omvärlden säger att Ryssland bryter mot internationell lag

USAs utrikesminister sa att bombningen Ryssland gjorde är som i kallakriget att det inte tillhör vår tid, (minns ej exakt vad hon sa bokstavligen, men om nån läser förstår säkerligen vad jag menar)

 Det sistnämda om uttalandes USAs utrikesminister är paradoxalt, för bombningen de gjorde av Irak mot kärnvapen när det inte fanns kärnvapen kan de använda sitt eget uttalande emot om man ser tillbaka i tiden.

Trodde en sådan dam skulle kunna uttrycka sig bättre.


Andra länder har länge i vår historia blandat sig i andra länders politik och folk på gott och ont. England (med stöd av USA) gav bort en bit av Palestina till judarna och det blev Israel (som idag är mycket mindre än vad som utdelades) då var omvärlden med på det för det är USA som godkänner. (Nu skriver jag väldigt förenklat så det kan tolkas fel och uttryckas fel, förlåt för det). Då var denna utdelning okej och självständighetsförklarandet tidigare var acceptabelt också.

Idag är det inte när Ryssland vill självständighetsförklara 2 stater (jag säger inte att det är okej för Sovjet har många gånger i historian varit på fel sida).


 Men låt oss säga att USA skulle ha gjort detta erkännande (och detta tycker jag är det intressantaste) skulle omvärlden stått på USAs sida som vanligt ( Länders regeringar protesterade inte högljutt och gick ut med uttalanden och fördömanden på internationell lag osv när USA bomba afghanistan och Irak när de sa att de hade kärnvapen, fast de inte hade det. Men fast de bombade mot civila och kränkte de mänskliga rättigheterna så protesterade inte regeringarna högljutt) skulle omvärlden våga fördömma USA?


Som till exempel erkännandet av folkmordet av de kristna i Turkiet erkände inte många länder förrän USA gjorde det. Bland annat Sverige var bland de sista länderna i samband med att EU inte godkände Turkiet som ett medlemsland bland annat på grund av att de själva fortfarande inte erkänner folkmordet.


Frågan är skall vi alltid vänta på den stora makten i väst innan vi själva kan bilda vår egen åsikt eller göra något åt de mänskliga rättigheterna själva.


Varför kan ingen kolla på det som händer nere i Afrika och fördömma och göra åt folkmordet i Sudan? Utrotningen mot de Kristna i Afrika? Kan inte någon hjälpa dem? Jag ska i nästa år resa till Kenya och vara voluntär och hoppas lära mig massor och hjälpa mina medmänniskor.


Kommentera gärna detta inlägg för här kan det kommenteras. Men kom ihåg jag har inget ställningstagande ännu o detta i Georgien även om det i detta fall lutar mot USAS håll då Ryssland ville visa sina krafter och bomba mot Georgien fast de ville ha fred. 


Av Therese Nilsson - 26 augusti 2008 17:58

Idag var jag ute på E18 och brassa på det hadde jag inge problem med

me like the speed och jag känner mig skyddad där

vet att man inte är det

men inga gående och br ivägen iallafall


imorgon ska jag och Malin till eskilstuna och ta halkbanan

shit bara åkt ca en vecka bil och är jätte nervös!

men ska bli jätte rolig hoppas jag får testa och slira riktigt någon gång på skoj och inte för att rätta upp bilen hehe :D

får se hur det går imorgon

håll tummarna shit :/


Just nu är jag så nöjd med mitt liv

har okej jobb håller på att ta körkort

börjat med afrika kursen så snart blir det voluntär i kenya!

kom in på affärsjuridik linjen fast ska söka nästa år

tränar helt okej syns resultat och är inte klar på långa vägar ;)

har knappt börjat hehe ;)

har kommit över mitt ex en gång för alla nu

och är helt nöjd med att inte ha något med killar att göra

nöjd med att ej flirta eller dejta ingen sånt helt nöjd att bara fokusera på mig och för en gång skull få vara egoistisk

för det svär jag på det har jag inte varit förut tänkt på alla andra familj (fast vi ej har bra kontakt i min familj och släkt konstigt men så är jag uppväxt), vänner ( de få nära jag har haft vill ha såna jag litar på inte massa som jag ej litar på), mitt ex som var mitt allt som jag gjorde allt för och hans familj/släkt. därför jag inte plugga vidare o därför ja slarva med träning för hann ej med mig själv och det gjorde inget då men nu är det jag som gäller (inte egoistiskt sett mot dem jag känner) ska ordna mitt liv och ändå har inte träffat någon öga mot öga in real life som är intressant så flirtar ej med någon. Men beundrar en( han vet det också ...) men inget flirt i den meningen. Så hoppas allt löser sig.   

Presentation

Omröstning

Do you realy trust your countries politics?
 No
 Yes

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Make a comment, Judge my blogg


Ovido - Quiz & Flashcards