Alla inlägg under september 2008

Av Therese Nilsson - 30 september 2008 20:11

Då var der dags igen

imorgon igen ska jag försöka

får se hur det går'

rycker på axlarna

kan något bra hända utan massa men

kan något bara gå vägen

jag hoppas det går vägen imorgon

bara något går vägen

är så trött på att tänka på så mycket hela tiden 

Av Therese Nilsson - 28 september 2008 17:28

Sometimes it feels like i dont wannt to se it

so i trick myself that it isnt so

i dont look through the surface

put it away and lock the door

so i cant face it

and sometimes i walk away

dont try at all

cause im tired of trying


Here me my chiefs!

I am tired my heart is sick and sad

From where the sun stands i will fight no more forever


Therese


Av Therese Nilsson - 28 september 2008 12:45

Det känns som att de som gick vidare i år är bättre än tidigare år. Ja, domarna är ju bättre också så inte konstigt :) Men är trött på kommentaren av de som är med eller media att den person gick ej vidare på grund av att hon eller han är större.. hela tiden hör man sånt. Innan ni pratar är det bara trådsmala som har gått vidare? nej nej nej loulou kolla på henne hon är ej trådsmal men sjunger grymt bra och hon är vidare. Herregud sluta borttränga allt och inse de som gick vidare var bättre just då. ni kanske kunde bättre men det visade ni inte då för juryn återkom nästa år.


Face it and become better

Therese 

Av Therese Nilsson - 27 september 2008 19:47

23 år idag har jag blivit. Vill tacka min familj och mina vänner för de söta ord jag har fått höra idag :) Fick ett halsband med silver kors av min stora syster med familj. Precis vad jag behövde har bara ett guldkors som jag haft i 8 år nu sen konfermationen :) Nu kan jag matcha mina smycken bättre med mitt kära kors ;) . Föräldrarna fick jag pengar som jag verkligen behöver :) 

Det finns fortfarande äppelkaka så kom och fika den som vill ;)


Allt känns som vanligt och inte blev det en ledig dag har pluggat hela dagen. Nu ska jag se vad som kommer hända men tror det blir pluto eller blue moon bar ;)


see you all there

to bump that ass 

Therese 

Av Therese Nilsson - 26 september 2008 09:37

Jag sitter på jobbet. Jag har rast. Blickar ut över kontoret och tar ett djupt andetag. Hade velat legat kvar i sängen idag och bara få en extra dag att hinna med allt att göra. Hela året när jag har tagit ledigt har det inte varit för att göra något nöje utan snarare få en extra dag att hinna med allt jag har att göra, likaså var semestern. Jag blickar ut över alla kontorsmöbler och alla kända ansikten. Jag trivs med min plats och arbetskamraterna är stört sköna finnas alla typer här. Men var det här det jag var menad för? Att sitta på ett kontor, javisst jag hjälper människor som min dröm är, men inte på detta sätt. Lyssna på människor som inte vill förstå. Man förklarar att jag skall rätta detta måste klandra ner ändå. Vist det blev fel men det erkänner vi på än gång då och rättar upp det. Vi vet när vi har fel. När vi inte har gjort något fel försöker de ändå få det till att vi gjort fel. Bidrar jag någonting på detta jobb, förutom att de flesta jag pratar med nästan alla blir nöjda med mina beslut och mina förklaringar.


Jag känner att jag sitter fast. Berättar det för mina chefer, går inte att göra något på denna arbetsplats. Det ska även bantas ner folk så vet inte vad som händer i nästa år heller.


Sitter lite fast i mina studier med då våran lärare inte är sympatisk allt och vill inte rekomendera några skolor alls. Som tur är fick jag kontakt med Moses i Kenya själv så har kontakt olika skolor nu. Även andra tidigare och de tidigare har ajg inte fått något svar från ännu och det är lite jobbigare. Kan man inte svara att man har mottagit mitt ärende och ska diskutera det. Inte ens i Sverige har de svarat. Mycket tankar som går runt runt just nu.

 Må de snart lösas för jag vill på lite peace i mitt liv och det enda jag vill är att hjälpa andra människor.


Skall på möte nu och fortsätta jobba.

Come on and work, work nine to five.

Therese


Av Therese Nilsson - 25 september 2008 20:26

Fick hjälp av en kille från kenya som addade mig på Facebook ( kände på mig att han skulle kunna hjälpa mig). Han jobbar som socialarbetar utanför Nairobi ( ojoj vilken tur jag har) han tipsa mig om några organisationer och skolor som jag kunde besöka och sedan tack vare han så lossnade allt annat och jag hittade mera skolor och organisationer :D

Hittade till och med en sida där jag kan lära mig ännu mera swahili :D

nyttiga fraser man bör kunna där nere och ett lexikon! God Damn vad glad jag är just nu shiiit :D


Imorgon skall jag kontakta dem :) hittade även ett ställe man kan bo på som kostar ungefär 1 dollar per natt att bo vid :D

Hoppas detta är vändingen nu för mig i allt i mitt liv :D


Thank you Moh

Bless you


Tarzan is back today also :) busy man... 



Love

Therese 

Av Therese Nilsson - 24 september 2008 19:46

Älskar mina systerdöttrar och jag saknar er så mycket

All min kärlek skall jag ge er.

Älskar dig mitt fadderbarn Binyam Belete

Bless and may God bee with you

My heart truly is

Therese 

Av Therese Nilsson - 24 september 2008 19:33

Jag och min vän Anna går på Afrikalinjen på Birka Folkhögskola i Östersund. Där vi lär oss allt möjligt om Afrika som kontinentens hisotia,bistånd, globalisering, swahili och resurser. Vi skall i januari/februari 2009 åka till Kenya i 6 veckor och då utföra ett projekt  genom vår utbildning. Vårt projekt vänder sig till flickor i högstadiet och även flickor som har blivit utsatt för sexuella övergrepp på något sätt. Vi vill utföra självförtroendeträning med dem för att stärka deras självkänsla och ge dem större självinsikt. Vi vill att de lär sig sitt eget värde. Genusperspektivet är en viktig del då många där ser sig som mindre värd än pojkar.


Vi kommer sedan göra samma studier och träning här i Sverige och jämföra och analysera resultaten mot varandra och hur de har utvecklats under tiden. Detta kommer vi sedan redovisa i en stor rapport på en hemsida vi kommer att upprätta och även sätta upp ettbildkollage på bibloteket i Västerås och folkhögskolorna.


Vi har redan tagit kontakt med skolor här och vänt oss till organisationer i Kenya och även Sverige. Längtar tills vi får svaren. Äntligen är min färd igång. Vilken upplevelse vi kommer att få och kanske ändrar vi någon liten flickas framtid till något bättre. I helgen ska jag på föreläsning och även skriva i och göra ansökan om stipendie hos palme fonden och bernadottestipendie.


Jag längtar tills jag sitter på flygplanet till Kenya och har världen under mina fötter och vet att jag kommer att bidra till något gott.  


Bless You All

Make a difference in this world

Love is all we need

Therese 

Presentation

Omröstning

Do you realy trust your countries politics?
 No
 Yes

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Make a comment, Judge my blogg


Ovido - Quiz & Flashcards