Alla inlägg under maj 2010

Av Therese Nilsson - 5 maj 2010 10:01

Orolig över vulkan askan

Jag åker snart till mitt älskade Kenya och min älskade man

Låt inte askan stoppa mig

Det räcker att semesterdagar stoppar mig

men inte askan också

Låt mig komma iväg när jag skall


Med dessa tankar, vilket i-land problem

Sitter här och orar mig

när det finns människor som har svårt att överleva dagen

hur går deras tankar


Men den lilla själviska bit jag äger går tanken återigen snälla låt askan inte påverka mitt flyg.

Men som jag skrivit så många gånger jag önskar att en utveckling sker och vill vara en del i det en vacker dag.


Angående åskmolnet. Vist om jag skulle bli drabbad jag skulle bli sur och ledsen. Speciellt om man kommer halvägs i mellanlandningen och då får veta att man inte kan resa vidare.

Men jag ´skulle bara begära husrum betalt och ombokning av biljetten. Övrig kompensation som många har klagat på vad kan flygbolaget göra? De har inte orsakat askan. Bara att erbjuda gratis hotellrum som mina vänner fick av turkish airlines i turkiet när de mellanlanda från Kenya för att byta flyg till Sverige tycker jag är generöst nog. Naturen har sin gilla gång det ska inte flygbolaget bekosta.


Vist jag jobbar för felanmälan hos Telia och där kompenserar vi när kunder varit utan sina tjänster, vilket vi ska göra och är väldigt bra.


Men att få omboka resan är samma där självklart men sen få hotelrum betalt av flygbolaget är bara ett plus. De kan inte påverka askan mer än vad du och jag göra.

Av Therese Nilsson - 4 maj 2010 12:24

Do you know your own hearts desires and dreams

If you dont you will some day

If you have find it out

congratelations, you have the tools to make them come true

Follow your dreams

sometimes you get a hand to help you just slipped

sometimes you just climb til you reach the top

and can scream out that you made it

But even though sometimes after that you will feel that everything is lost

relax get your feelings out

but then hold on to your good thoughts climb up the mountain again till you can say you made it

Without the disapointment you can never feel happyness

remember that so you never take anything for granted

Even when you feel you are on top

dont stop climbing

ve the best you can all days, every day always.


<3



Presentation

Omröstning

Do you realy trust your countries politics?
 No
 Yes

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Make a comment, Judge my blogg


Ovido - Quiz & Flashcards