Alla inlägg under maj 2008

Av Therese Nilsson - 14 maj 2008 23:06

Jag har nu äntligen fått mitt fadderbarn som jag anmälde mig till i förra veckan vid barnfonden.

Mitt fadderbarn är en pojke som heter Binyam Belete och bor i Etiopien och han är endast 8 år. Hans mor övergav honom strax efter han föddes och han lever med sin pappa som är en bonde. Fadern tjänar inte mycket pengar och har inte råd att ge sitt barn kläder och låta han gå i skolan. Binyam Belete är kristen orthodox. Han är så söt på sin bild och kan inte bärga mig från att få veta mer :) ska skicka ett brev till honom snart så jag får lära känna honom mer och hur det går för honom. Om man inte kan få egna barn så är det här så underbart och ha kontakt med en människa och hjälpa någon annan som verkligen behöver hjälp och kommer att vara mig tacksam. Tacksam som många i mitt land inte är idag.


Etiopien är ett av de fattigaste länderna och även ett av länderna som kristendomen har funnits längst i och därför fastnade jag för att ha ett fadderbarn i just detta land. Jag ber att han får det bra av min hjälp och får gå i skolan och vara ett barn. Just att han är uppvuxen med endast sin far fängsla mig då ibland man tänker tvärtom i Afrika som man är lärd av den manipulativa median.


So Bless You Binyam Belete and may God be with you

Therese Nilsson

Av Therese Nilsson - 13 maj 2008 22:22

Jag följer Ugly Betty alltid om jag är hemma

Tycker programmet är härligt och så sköön

Idag skulle Betty skriva om en raggningsmetod som en författare skrivit om hur man blir duktig och får fler ragg. Det gick ut på att männen skulle ge dumma kommentarer till dem de ville ragga på och sedan efter det vända till komplimanger. I Serien lyckades männen då att få kontakt med fler kvinnor än vanligt.


Jag tror det stämmer faktiskt. Om en man ger mig en komplimang vad snygg du är eller något liknande jag bryr mig inte betyder ingenting för mig och jag tycker varken illa eller tycker om den personen mer och det blir ingen konversation från min sida. Men om en man ger mig en kommentar om t.e.x vad stora fötter du har då skulle det bli en konversation och då skulle mannen ha mer chans att prata med mig än att säga att jag är snygg. Sen behöver det inte ledda till något men jag skulle prata mer.

Ja, jag är svårflirtad men det har sina anledningar.

Men jag tänker inte på det.


Bless You All

Therese Nilsson


Av Therese Nilsson - 13 maj 2008 13:29

Nu är jag trött på mig själv

Nu måste jag börja fokusera

Jag ska börja träna och äta rätt

och ska förändra mig nu

Jag har tränat en del och tycker det fungerar bra

maten också men ska bli ännu bättre

nu måste det visas resultat även om det tar tid

men nu inga sötsaker och skräpmat

jalla jalla Therese

var på gymmet igår igen kändes underbart inte tränat förra veckan

då jag var sjuk

Ska träna idag och ut och springa känns underbart :)

Nu skall det fokuseras

jag är stark ingen vekling

och om jag vet vad jag vill ha så fixar jag det iallafall sådana här saker

Har fått deff info från Elias och även kollar jag bodyforum.se som är bra fått från Anna :)

så nu se upp för mig ;)


Bless You All

Av Therese Nilsson - 11 maj 2008 22:09

Jag har aldrig varit den som kommer ihåg mina drömmar

Men nu de tre senaste veckorna har jag en dag i veckan drömt om att jag haft sex med främlingar

Jag kommer ihåg allt i detaljer

så underligt

verkligen heta drömmar

Jag har inte haft sådant i verkligheten i överhuvudtaget sen det tog slut med mitt ex

Inte alls sådant

Men nu har jag börjat drömma

börjar min kropp längta o vara desperat?

Kanske, det är ju den mänskliga faktorn

Jag försökte Googla om detta om drömtydningar om se.

Fick fram en träff så stog det att min kropp då är redo för sex och jaa det kändes när jag vaknade.

Inget att göra åt jag drömmer så kan inte styra det

Men känns ju lite ensamt när man vaknar efter såna drömmar

Men någon man ska jag inte ha för jag vill ha allt eller inget.

Vill inte ha någon flirt

Jag vill hitta en man som jag vill gifta mig med och få barn

En mann för evigt

annars får det vara

men jag vet inte om jag hittar en sådan då man aldrig kan lita på en annan person helt ut och hur ska man då våga riskera?

Men jag har dessutom sett den vackraste mannen som jag någonsin sett; Elias. Så vacker på utsidan och på insidan verkar det som. Har aldrig träffat honom vi pratar som typ vänner bara. Han är det vackraste jag sett. Hans ansikte och ansiktsbenen inget slår det. Så ens att någon annan ska komma nära denna vackra människa och jag bli intresserad måste den vara underbar som person och att jag ska ha tur att hitta en sådan? Nej, knappast det tror jag inte. Och nej Elias är inte intresserad av mig så fråga inget om saken...


Bless You All

Therese Nilsson

Av Therese Nilsson - 7 maj 2008 13:54

Jag var hemma i fagersta i helgen och besökte min syster och familj. Jag tog då upp frågan till mina föräldrar att börja övningsköra med dem. Men på än gång säge min mor att hon inte har tid att hon inte orkar och att hon inte vill göra någon utbildning. Min pappa som vanligt sa ingenting. Om jag är chokad? nej ni ska veta det är jag inte det var det svar jag väntat på. När jag bodde hemma fick jag inte övningsköra för de ville min stora syster skulle göra det före men hon var inte intreserad av det då. Ja, mina föräldrar hade många konstiga ideer för sig och det är därför jag inte absolut inte ska bli som dem. Men ska ta fram fakta om att göra utbildning med min far och se vad han säger då. Jag har iallafall bokat intensivkurs nu i augusti som jag ska ta med min kompis Malin. Så förhoppningsvis har jag körkort i höst och ska då köpa bil :D så en tripp med bilen ska då planeras in i höst. Nu planerar jag för mycke ska ta det lugnt gud vad jag hoppas att jag klarar att ta det på min egen hand!


God Bless You All

Therese Nilsson

Av Therese Nilsson - 6 maj 2008 19:46

Jag har länge velat göra något extra och inte vetat vad. Men nu har jag tagit intiativet och blivit fadder i barnfonden. Jag valde barnfonden då jag tyckte de hade den bästa informationen och egna forum och sådant bland dem som är faddrar. Jag har valt att jag vill ha ett fadderbarn i etiopien då jag tycker barnen där är så söta och då landet alltid är drabbad av hungernöd och torka och de har den kortaste mänskliga livslängden i världen.

Inom en vecka kommer jag få hem ett kort på mitt fadderbarn och information. Gud , vad glad jag är att jag nu har tagit steget och få ett eget barn :D Jag älskar barn och har alltid velat hjälpa andra på något sätt men inte vetat hur. En dag ska jag ha massa ungar men detta är det perfekta sättet att dela med sig kärlek till ett barn som verkligen behöver all hjlälp den kan få och som kommer att uppskatta och få hjälpa den i utbildning och mat så att familjen överlever.Jag menar här sitter jag och steker med mina pengar i Sverige och funderar om jag ska köpa nya kläder medans en sötnos i Afrika svälter utan att kunna hjälpa sig själv, då det inte var dens val. Men mitt val är att hjälpa och jag önskar att flera kunde skänka 200 kronor per månad till någon som behöver. Snåla alla är och egoistiska människor i Sverige. Jag är dessutom världsförlder och detta är mina första steg för att förändra världen och förändra någon annans liv.

God Bless You My Child i Already Love You
/ Therese Nilsson

Av Therese Nilsson - 5 maj 2008 22:18

Den frågan ställs ofta och de flesta säger någon idol eller någon som man beundrar eller någon som man tycker är oerhört snygg. Jag har tänkt vem beundrar jag, förutom dem som sliter och jobbar för att göra det bättre i världen men där finns det inget speciellt namn som jag beundrar utan allt folk.


Men jag har kommit underfund med den jag vill träffa är den man som jag kommer dela hela mitt liv med, den jag kommer att älska och gifta mig med och få barn och dö tillsammans med. Den mannen är jag redo att träffa nu. Men bara om jag vet att det är han. Han är den enda jag vill träffa.


Just let it be

Give me all or nothing

or just walk away from here

be my light and give me shelter from the storm at night

make me warm

and im gonna make you forever loved by me

take care until we meet,my love


Bless You All

Therese Nilsson

Presentation

Omröstning

Do you realy trust your countries politics?
 No
 Yes

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Make a comment, Judge my blogg


Ovido - Quiz & Flashcards