Alla inlägg under augusti 2008

Av Therese Nilsson - 10 augusti 2008 18:42

I helgen har jag varit i Linköping hos min syster

umgåtts med henne alltid lika roligt :)

var på stan, clubba på plaza och platå

helgen gick alldeless för fort

som vanligt med andra ord


På tåget hem idag var det en tjej som hoppade på tåget i eskilstuna

en mörk tjej

hon skulle betala med kort

men tåget som vi åkte med tog inte emot kort, det var dom gamla tågen

han som tar betalt sa att hon skulle gå av på nästa perång

eller fråga nån om pengar

vilket jag tycker det sista lät väldigt sarkastiskt

på mitt jobb ska man lita på kunden och vara serviceminded och hjälpa dem

inte går sj konkurs för att ge en kund gratis resa  

jag väntade för att se hur omgivningen

var ingen brydde sig

när vi var i närheten av nästa stopp sa jag till henne att jag kunde betala

och hon kunde ge mig pengar i västerås

Vad är pengar värt egentligen?

vi har så vi kan klara vårt uppehälle

Hon blev jätte glad och hon var också kristen och med i pingstkyrkan

men bor i eskilstuna

jag hoppas om jag någon gång kommer i liknande sits

hjälper mig på något sätt

för nog ska vi kunna hjälpa våra medmänniskor

blir så chockad hur människor är

inte bryr sig

det var inte ens mycket

Älska din nästa och du ska se att det går bättre för dig

och ditt liv blir mer menningsfullt och livet blir lättare :)

Jag gjorde ingenting speciellt

Jag var bara en bättre med människa som vill hjälpa andra 


Bless you all

Therese Nilsson 




Av Therese Nilsson - 3 augusti 2008 22:39

gårdagen hemma hos maria vart lyckad

en bra och rolig hemma fest

med bara tjejer, jätte skönt tycker jag :)

sedan blev det utgång till blue moon bar

där vi tog en drink som är min nya favorit!

rosa pantern

svin god mjölkdrink som inte smakar nå alkohol alls me like :)

jätte söt och god


vi dansade mycket ganska mycke folk

men såg ingen intressant även om jag fik en del  komplimanger

men tar inte åt mig av komplimanger längre

då det inte betyder något

oc är så trött på folk som bara kollar på utsidan

men när jag säger så vet jag har mig själv och skylla också

då jaf inte låter någon komma mig nära

då går det inte att få komlimanger för insidan

jag vet men det är bara så fortfarande

kan inte släppa in någon ännu


det var roligt ute med mina jobbakompisar

men dansmässigt har jag alltid roligasr ute med min lilla syster

för hon gillar att dansa till samma musik som jag :)

även om hon förra gången fuskade!


förra gångrn ja var nere i linköping spelade vi chicago ett kort spel

den som förlorade skule dansa med en första killen som bjöd upp.

hon förlorade men hon vägrade, Chicken! hahaha


 nu ska jag sova

2 veckor kvar sen äntligen semester!!


take care 

Presentation

Omröstning

Do you realy trust your countries politics?
 No
 Yes

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Make a comment, Judge my blogg


Ovido - Quiz & Flashcards