Direktlänk till inlägg 24 juni 2009

Iran- demonstranterna

Av Therese Nilsson - 24 juni 2009 13:18

Tjejen skriker,,,slå mig slå mig,,,det e det enda du kan,,hur många har du slagit idag,,,kan du inget annat ,,slå mig då,,slå mig. Modigt säger jag bara...    

http://www.youtube.com/watch?v=cJZcBZulB_o

Hur kan man göra så mot sitt eget folk. Stoppa demonstranterna till varje pris. Sitt eget folk. Vem som än vinner båda har vid olika decennier mördat sitt eget folk. Men protesterna handlar om sin röst om sina rättigheter som medborgare. Om jag var där jag skulle ha protesterat. Jag gjorde det i Stockholm på Sergels torg 5000 var vi som demonstrerade. Demonstrera för sina rättigheter för de mänskliga rättigheterna. Göra sin röst hörd är det som räknas. Denna modiga tjej som går emot och gör sin röst hörd. Må gud vara med dig du är ett föredömme. Andra skulle säga vilken dum tjej varför lägga sig i och riskera att dö. Men jag skulle göra allt för att kämpa för mina rättigheter. För demokrati. Må Iran någongång slippa mullorna, Må Iran bli som alla miljontals demonstrerar för demokratiskt samhälle. För vad regeringen står för står inte alla Iranier för.

På Sergelstorg mässade vi om rättigheter om mullornas makt måste bort. Om stärkta rättigheter för kvinnorna. Jag och de andra iranierna mässade för det. I det gamla testamentet står det att kvinnor och män är lika. Vi alla 3 stora religioner kommer där ifrån, judendomen,kristendomen och islam. Må det en dag bli så för er med som kämpar för era rättigheter idag.

En dag ska jag kämpa för detta och för att lösa konflikter.

En dag förhoppningsvis på något sätt

Jag längtar

Tezz

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Nilsson - 1 mars 2011 08:45


  Tillbaka i Sverige och tillbaka till arbetet Nyligen gift och mer lycklig än någonsin Jag är höggravid i vecka 31 och det känns underbart Saknar min man som kommer hem i sluttet av månaden Ensamt utan honom Har börjat ta i tur med  försä...

Av Therese Nilsson - 21 februari 2011 23:06

Bevis på att globaliseringen har spridits till mellanöstern och afrika Demonstrerar mot den korrupta regimerna och för mänskliga rättigheter Äntligen säger jag!   Men som artikeln i SVD säger om vad Sverige tycker (http://www.svd.se/opinion/b...

Av Therese Nilsson - 16 september 2010 12:45

some few hours then its time to go to move on still i cant let you bee but its like wishing for rain in the desert but im holding you close than most coz you were my heaven ...

Av Therese Nilsson - 12 september 2010 20:01

All i do is waiting waiting longing after you baby baby my heart is aching, breaking beeing apart from you is makin my heart achin breaking til the day will never be apart   all the stars on the sky i saw you do you know what you me...

Av Therese Nilsson - 21 juni 2010 15:37

back again why are  there always cluds on the blur heaven never blue as the sea always something worring me ...

Presentation

Omröstning

Do you realy trust your countries politics?
 No
 Yes

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Make a comment, Judge my blogg


Ovido - Quiz & Flashcards