Alla inlägg under juni 2009

Av Therese Nilsson - 8 juni 2009 14:57

the line is thick

its like i always come back

back to the black whole

would you save my soul

Av Therese Nilsson - 6 juni 2009 17:17

Sometimes you thin you know how a person are

everything seems to be alright

but then something happens

and like always the person wasnt like that at all

a human knower

no i dont think i am it anymore

what goes around comes around

it always shows...

but so oppened about it

dont get that

in your face


T

Av Therese Nilsson - 3 juni 2009 19:15

Snart ska jag kasta min röst i Eu-valet

Fortfarande det finns ingen solklar kandidat som jag vill ha EU.

Jag vill åka dit! Jag vill sitta där.

Kämpa för mänskliga rättigheter, demokrati och miljö

Avdelningen för mänskliga rättigheter vill jag sitta i.

MEn dock vet man att om man inte har samma åsikt som andra

får man inte sitta kvar

så skulle jag passa?

absolut inte


Jag vill rösta på någon som står ut som gör sin röst hörd

som hon journalisten Anna dahlberg

Hon har många gånger haft väldigt bra åsikter om allt mellan himmel och jord

Kan jag får rösta på henne? :)

Vem är som hon och mig i de vi kan välja?

Snälla någon som vet säg det till mig

ge mig tips

Alldeless försvårt


Måste ta mig en funderare

Inte bildat min åsikt ännu

För om jag röstar så ska det vara för rättvisan och rättigheter

T

Av Therese Nilsson - 3 juni 2009 16:40

Imorgon är det 20 år sedan massakern på himmelska fridens torg skedde

Nedmäjningen av studenterna

Idag kommer uppgifter att Kina ska spärra sidor på Internet imorgon om denna massaker

Förvånad?

Nej, som vanligt

Det gör de titt som tätt mot allt som kastar mörkt ljus mot deras land.


Protesterna på Himmelska Fridens torg 1989 var en studentrörelse som började i slutet av april och som slogs ned av armen 4 juni. Händelsen är känd som massakern på Himmelska fridens torg. Studenter som ville förändra landet som ville göra sin röst hörd. Men tilläts inte och flera tusentals dödades. Mördades för att de kämpade för demokratisering. De som demostrerade ses fortfarande som brottslingar.


Man säger att Kina är ett förändrat land men fortfarande finns det många politiska problem. Det såg vi inte allra minst under OS.

De mänskliga rättigheterna, varför åtalas de inte?


T

Av Therese Nilsson - 2 juni 2009 12:28

See it before me

extends the hand to draw it to me

but the hand appears

last well-is gone

last hope fades away

a easy breath i can take

where the sun stands

i will hunt no more
how it can be so hard

cant understand

last well faiding away

Av Therese Nilsson - 1 juni 2009 16:24

Haft en underbar helg i stockholm

Var där med sötisarna Anna och Sandra som vanligt :)

Alltid roligt med dem där :)

träffade några av Annas kompisar

Arami och Mike

Spelade fotboll chilla och gick ut och dansade

Helt underbart

Har kommit att älska Stockholm

där har man aldrig tråkigt

Var där från torsdag till söndag

rapporten hann jag bli klar innan på torsdagen bara lite kvar ordnade jag på fredagen.

Så känns skönt :)

Hoppas på att åka dit snart igen :)


Nu är det tillbaka till arbetet sitter där nu

vill flytta härifrån

nästa steg stockholm eller göteborg..



Lite godis av Skarsgård som är med i Lady Gagas nya video:


http://blogg.svd.se/tvbloggen?id=13854


Tezz

Presentation

Omröstning

Do you realy trust your countries politics?
 No
 Yes

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Make a comment, Judge my blogg


Ovido - Quiz & Flashcards