Alla inlägg under april 2009

Av Therese Nilsson - 14 april 2009 22:34

My thoughts

my head

dont wanted to see you again

the blue bertone

you still have the car

just leave me alone

wundering what you doing now

how is life going on for you?

are you happier now?

wish you luck

but leave me alone 


Av Therese Nilsson - 12 april 2009 21:54

everything happens for a reason

they say

but i dont see the reason here

only my tears

a ocean apart

no it cant be a reason for this

if you keep on takin

my heart you will breakin

no no no

no reason for this 

wundering and watching the stars

are we looking on the same stars

making a wish

that wont come true


Av Therese Nilsson - 12 april 2009 19:01

like sunshine after rain

i am my own again

but every day that passes by

makes me losing my time 

noone ever told me it would end this way

i never sad it  was okey

took time

but now im realising

how much i missing you

so many questions

deep inside my heart

still wundering 

maybe one day i will understand



I just love 5ive

still love the romantic songs from them

invincible, closer to me and when i remeber when

love them






Av Therese Nilsson - 11 april 2009 19:05

Allt börjar falla på plats nu

Så underbart

Kenya september

kontaktat CSN angående lite frågor om studier

Antingen blir det programmet politics med statsvetenskap

finns på många ställen i Sverige och kenya

Eller globala studier med fredsstudier

Äntligen sitter jag inte och funderar vad jag ska göra

nu har jag hittat det jag vill :)

Mitt mål är att jobba inom ett organ som EU ( kanske för stort mål, men skitsamma)

Jag har hittat ett mål

Nu ska det fixas


En annan sak är jag på ruta ett

ingen kille så långt ögat kan nå

dejtar ingen alls nu

men jag är så nöjd med att jag vet vad jag ska göra att det gör ingenting

för vill inte att någon ska få mig att vilja stanna där jag bor nu ändå :)

fast det finns ju altid stunder då man känner sig ensam

man funderar alltid... hur man kommer ifrån andra..


l

Har inneboende Anna också några dagar

fast ikväll är hon hos sin kompis

Ska slappa framför filmer då ensam tänkte jag :) tillsammans med heta tyrese gibson :D


Nästa vecka är jag på väg till gymmet igen :)

hostar om nätterna lite nu bara

:)


Im on my Way

T

Av Therese Nilsson - 11 april 2009 09:44

Var på Mama africa club i Stockholm i torsdags

var jätte roligt

Inne på klubben kändes det som jag var tillbaka i kenya

dock endast en keneyansk tjej där

som har bott i Mtwapa!

God damnnnnnn

Anna träffade henne

jag var någon annanstans just då haha

men bra musik ragga och dancehall

dansgolvet massa folk, litet dansgolv så trångt

killar som dök upp överallt som ville dansa

men alla var trevliga

helt okej


helt nöjd :)

 Men de spelade vissa sånger vi hörde i Kenya

minnen kommer tillbaka

tears, tears and tears

but dj chilla wasnt there


And my dream man i have him!

I wouldnt say no to him ;)

My choclat boy!

Av Therese Nilsson - 9 april 2009 00:32

speachless i was of your beauty

memories now is fading away

deep down i still remember

yes i remember your beauty


your touch 

your smell

your smile

You were everything i needed

the way you moved

how you sang to me

and i still remember your touch

your kiss on my skin

how you looked at me like there was no tomorrow


but wasnt meant to be

you  wasnt my destiny 

Av Therese Nilsson - 9 april 2009 00:23

the city is waking up

the spring has come

smiling faces

crowded places

the sun is spreading happiness

sweden is alive again

now when the sun is back here


and when the lews are falling

sweden are sleaping again

waiting for next year

waiting for the sun to come again


--------------------------------------------------


When the summer and spring is coming a new sweden is waiking up everyone is happy

lots of things to do

but when its dark and autumn and winter we all get sad

and city is empty

we turns to cold people


in africa the sun is there all time

all is happy there

dosent mather what they had going through

the sun makes them that way


yes if the sun would be in sweden all time

maybe we would be happy every season

but now we are awake again

sun shining on us 

Av Therese Nilsson - 7 april 2009 19:51

Eu-kommissionen kommer inte att ge bistånd till Eritrea för att på så sätt pressa landet i fråga om Dawit Isaak. Äntligen tänker jag!

Fortsätter att läsa den Svenske EU-parlamentariken Olle Schmidt (FP) säger att det är HELT FEL VÄG att gå. Varför alltid detta fegeri. Allt säger det Eritrea gör är mot de mänskliga rättigheterna och allt mot internationell lag. Man kan inte sitta fången utan att vara anklagad för något offentligt och utan att få en rättegång i 8 år.


Som i mitt tidigare blogg inlägg när ska Sverige våga göra sin röst hörd. Åter igen backar vi. Hela Eu röstar fram detta men Sverige som är berörd, våran medborgare som är drabbad, backar. Vilket skämt. Skulle Palme gjort det?


Hoppas inte denna Olle Schmidt kandiderar till EU ordförare nu när det är vår tur. Finns det någon politiker här i Sverige som säger vad de tycker? Fast det får man väl inte tyvärr. Som i FN blir sparkad om du har för stor mun.


Har möjligen EU-komissionen läst boken Sveriges afrikanska krig? Där den svenske författaren just kritiserar biståndet vi ger till bland annat Etiopien som finansierr deras krig. Där han vill att vi ska stoppa bistånd och istället ersätta med kunskap som ska ge den rätta makten för att ändra på länders diktaturer. Nu stoppar EU biståndet. Det gillar vi! Ge kunskap genom att skicka rätt folk som kan hjälpa till att bygga upp en demokrati och stark regering. Om vi har alla svar här nej absolut inte men kan inte fortsätta samma väg och ge pengar när de hamnar fel.


Väntar spänt på Eritreas regerings svar

Äntligen lite stolt över EU men inte på Sverige

Therese

Presentation

Omröstning

Do you realy trust your countries politics?
 No
 Yes

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Make a comment, Judge my blogg


Ovido - Quiz & Flashcards