Alla inlägg den 8 januari 2009

Av Therese Nilsson - 8 januari 2009 22:27

Många svenskar kommenterar överallt att palestinier och hamas är muslimer de vill kriga, vill inte ha fred. Men har vi rätt att dömma alla?

Vi må inte glömma våran egen historia alla religioner har krigat för sin religion.

Som ni vet är jag kristen eller anser mig som kristen men man ska inte döma någon och man ska erkänna de fel man har gjort som även vi har gjort.


Men vi ska också se vad för fel vi kristna gör idag. FN försökte tvinga fram ett eldupphör i Israel och Gaza. USA som alltid säger Bless America, anser sig själva som den mest kristna stat som finns, la in sitt veto. Veto mot eldupphör! Inte kristet alls i den meningen för inte skall vi beskjuta det säger de 10 budorden emot direkt som genomsyrar vår religion. Dom här vetona gör mig arg. Varför kan inte EU tvinga fram ett eldupphör?


Istället har vi det muslimska Egyptien som förhandlar ( med hjälp av frankrike) med Israel och Hamas om eldupphör. Ja ni svenskar som dömmer utifrån religion vare sig du är kristen eller inte vad säger det?

Är det inte mer kultur och ur våld föds våld som har gjort Hamas? Jag har inte läst koranen ännu men jag ska för att få världsinsikt skall jag göra det som kristen. Men heder till Egyptien som försöker fredsmäkla. Vi ska även då komma ihåg att Israel och Egyptien förde krig på 70 talet mot varandra. Nu fredsmäklar Egyptien och vill ha eldupphör. Har inte läst mig till så mycket nytt om Egyptien ännu vad som sker där men bara av detta tycker jag att Egyptien är en uppåtgående makt och har egen talan just nu väldigt positivt som inte styrs direkt av USA som allt annat. Alltså en muslimsk stat som fredsmäklar och jag tror inte det är första gånge som de försöker heller så döm inte direkt ett land och ett folk ifrån dess kultur och religion eller avsaknad av religion. Carl Bildts försök? vill jag gärna höra om ska gå in och läsa hans blogg. Goggla så får ni fram den.


Therese'

Av Therese Nilsson - 8 januari 2009 21:57

Obama har nu komenterat finanskrisen

Pratar om att de måste ta tag i den direkt

Komenterat finanskrisen innan han blivit president

12 dagar kvar innan jag ska få veta är han den första presidenten sen jag föddes som jag har trott på?

Tar väl längre tid än så men ni förstår vad jag menar

Inte för att jag tror det blir sämre med honom men jag har stora förhoppningar

Men han kunde trots harn inte är president kommentera finanskrisen men han vill inte komentera konflikten i Israel.

Hur ska man tolka det?

Troligen är det så att inrikes kan han kommentera, det kan alla politiker göra.

Men utrikes går inte att kommentera det är känsligare.

Jag hoppas det är så att han vill vara försiktig eftersom han inte har makt ännu.


Vilken uppförsbacke för denna keneyan att styra USA och alla konflikter i världen. Vilken uppförsbacke kom ihåg innan man dömmer honom för sitt arbete vad han ska göra speciellt utrikes ingen nutida president har löst det på något sätt varken israel, darfur, irak och afghanistan. Så döm inte för hårt.  Men jag tror och jag vill att han har kommit för att hjälpa denna värld.


*Therese* 

Presentation

Omröstning

Do you realy trust your countries politics?
 No
 Yes

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Make a comment, Judge my blogg


Ovido - Quiz & Flashcards