Alla inlägg den 20 januari 2009

Av Therese Nilsson - 20 januari 2009 17:48

The first black president in America!

Finally they can show the world that  equal rights for both black and white and we all are the same. Finally maybe america can go after human rights and be real christian who should be for human rights. 


Could he fix the economi of the world?

Could he change the politics in the world?

Yes, i belive he can more than any other man in thir world right now.

But, all the things he must solve is more than any president in a long time have had to face. So remeber that when you judge him. ask yourself then who could have made it better. Cause right now their are servel wars who begin, pakistan, irac, afghanista, iran, sothkorea and israel and palestine. So much to solve evrywhere. And dont forget war in Darfur, Etiopia, and Kongo. So many wars so much to solve and the world economi to make it better for all countries. Remeber that what he has to do, so much to do on the very first day as a president. But i belive in him more than any one right now.


On the concert for a week ago for Obama. There were many different artist who sang, muslims,christians buddhist ( tiger woods) and also a gay choir. Its say so much for him that he is for the people. For everyone no mather what you come from. And to go in to politics you have to understand evry culture to come to some agreement at all to solve a problem. For that i think Obama is the right person to be the next president.  Then its some sides im not agreed with him, but hey did you agree with any other president before on evrything? Or with the other candidat, No freaking way!


A good speach for the new president shortcut:


The time has come to choose the better future

all are equal and all are free

mutual respect we seek in the muslim world

peace 

curruption you are the wrong side on the history

but uf you seek the right side we will help you

to the nations who suffere we seek a better world

we are a country of christian,muslims, hundus and non belivers

we are strong and  mutal respect for the world and peace we want 

The world has change and so we must change 

a new time of responsibility

We has been unresponsible

now we will change 

Bless America

Bless Obama

Bless

Av Therese Nilsson - 20 januari 2009 17:05

Kenya en gammal engelsk koloni, Obamas härkomst

Snart är jag på väg dit

äntligen snart

Folkmängd ca 35 miljoner.

Sanitet och vatten har ca hälften av landets invånare tillgång till

Vid 8 års ålder är man straffmyndig och dödsstraff sägs inte finnas men årligen döms många till döden och sitter i fängelset utan att bli fria.

slaveri förbjudet, barnarbete förbjudet i industrier. Men i jordbruket hjälper barnen till och arbetar.


Demokrati?

Valet 2007 december sköts många till dötts som var på den andra kandidatens sida. Kvinnor och barn har inga starka rättigheter.

När en  man dör tas hans hustru över av någon av mannens släktingar. Många kvinnor motsätter sig detta men tvingas gifta om sig.


Kvinnlig könsstympning sker och ca en tredjedel av kvinnorna mellan 15-29 år har könsstympats.Våld och våldtäkt av kvinnor och flickor är ett betydande och ökande samhällsproblem. en uppskaatning på ca 25% av alla kvinnor mellan 12-24 år har utsatts för våldtäkt, vissa säger att siffran är för låg. abort är förbjudet och många kvinnor dör varje år pga olaglig abort.


2006 antogs en lag mot sexuellt utnyttjande.

2002 förbjöds aga i skolväsendet.

barnprostitution och handel av barn förekommer i stora mängder. Barnäktenskap är fortfarande vanligt.


Strider och förtryck på religiösa grund är sällsynta. 


Men bortom det finns ett underbart land med många tappra själar.

Som kämpar för mänskliga rättigheter och en kultur som dans och familjeliv som jag drömmer om.


Here i come

Hujambo Kenya

Av Therese Nilsson - 20 januari 2009 13:22

Nu har mina dresser/underkläder kommit från elitfashion

såå hoot! ojojoj skit snygga speciellt denna ;)

Synd att jag inte har en anledning att bära dem till en man ännu :/

Jag är trött på att vara ensam.... faktiskt...

men vill inte ha vem som helst heller

en jag kan lita på och respektera

en som attraheras av mig som jag av honom

sånt är svårt att hitta

men har kommit ett steg närmare nu att jag dock ändå kan se mig med en annan igen vem det är? är upp till den man att vilja ha mig..

just wait and  see

har inge brottom


hellre ensam än att ha någon och känna sig ännu ensamare om det inte är rätt

Tess 

Av Therese Nilsson - 20 januari 2009 12:53

hemma migrän :S

syster ringde ska dit i helgen linköping :D

Någon hade ringt hem till mina föräldrar i söndags i fagersta och frågat efter mig och pappa sa finns ingen therese bor ju ej där längre :)

killen sa då att han skulle haft dejt med mig i lördags

haha whaaaaat haha sjukt

för det första den enda jag träffar i Gevik

det andra jag skulle aldrig lämna mitt hemnummer i fagersta bor ej där

för det andra skulle aldrig träffa 2 killar samtidigt aldrig!


haha men fett komiskt pappa fick aldrig namnet vem det var bara någon kille helt sjukt... lite äckligt kanske eller jag vet inte men sjukt...


only sweet Gevik right now men vad som händer där vet ja inte heller...

vad han vill... vad jag vill... 

Tezz 

Presentation

Omröstning

Do you realy trust your countries politics?
 No
 Yes

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Make a comment, Judge my blogg


Ovido - Quiz & Flashcards