Alla inlägg den 5 november 2008

Av Therese Nilsson - 5 november 2008 21:18

I do wundering of the choices i making

the roads that i am walking

i wundering will it be easier

will my life be more happier

will i find what i seak

do i get my answer

happy ever after

will my faritale come true 

will i give my love to someone like you


seaking the way

and i will pray

for each evry day

to find that specially man 


 T

Av Therese Nilsson - 5 november 2008 05:52

40 år sedan svarta män inte fick rösta

Nyligen avskaffades slavhandeln

Idag är Obama vald till President

Grattis Amerika för detta kloka val

Den förste svart man som blir president

Inte den största segern som hänt

Men utklassning absolut

Allt är ännu inte räknat

Men Maccain har erkänt sig besegrad och det är han

8 år var Bush president

Så lång tid tog det för att det amerikanska folket förstog vad den politiken innebar

Efter skuldkrisen och det internationella ifrågasätandet av USAs ageerande i många olika frågor

Hur stort är inte detta?

Detta är ett val som är historiskt

Första svarta mannen blir president, stater som aldrig har röstat på en demokrat eller inte på väldigt längre röstade på Obama

viktiga stater valde Obama

första gången jag håller med Bless USA och Bless Obama

USAs 44rde president Obama

 Idag fick vi svaret i amerika är allt möjligt

 För mig är han en grym talare

Jag tror han skriver en del själv det tror jag absolut av sina tal

Talet han höll va hur bra som helst

enande och faktum USA har inte vunnit ännu detta bara en början

Det de gör härnest är hur de kommer att vinna

Allas rättighter kvinna som man , oberoende av färg

Yes we can


Vissa förändringar han vill införa kommer att vara svåra införa direkt.

Men vilken president har ändrat något direkt?

De stora delarna?

tänk i Sverige Reinfelt det han skulle ändra ( jag är inte moderat)

ändrades sdet på än gång? nej inte det som folket röstade på

USA står på det nedersta trappstege, internationellt orespekt och ekonomiska krisen.

Han måste vända ekonomiska krisen

inte lättaste då sänka all skatt

men då bör alla förstå att ekonomin måste bli stabil hela världen är faktiskt tyvärr beroende av det.

Så jag hopas de har till mods med honom om detta

hopp och förändring

det tror jag Obama står för

Kommunikationen kommer att förändras

respekt för alla kulturer som måste finnas för att kunna knyta upp alla knutar som finns i världen

Det ska bli spännande att följa denna store man

Tack vare honom är jag mer och mer intresserad av politik


Motståndarna kan säga att han inte vill ha frihandel som drabbar andra

men tänk då ni i Sverige EU vill ha frihandel på lika villkor med 3dje världen men devill ha subentionen kvar, det blir inte frihandel.

Så vi står inte för det heller

Jag tror inte Maccain hade ändrat det heller för Bush ville ha subventionen kvar som de nyligen försökt förhandla om.

Krigsföringen som maccain anklagar Obama för att vilja bomba pakistan och afghanistan. Men ni vill bomba Irak och ni har och stog för en krigsmakt Maccain röstade på allt Bush ville i den frågan. Så kom inte ens med iden och ifrågasätta Obama. Obama ville fokusera på bin ladin som var största hotet helt rätt tycker jag. Även om jag absolut inte är för krig.


Nu skall jag göra iordning och gå till jobbet har varit vaken en stor del av natten för att få veta dena underbara fakta.


Det finns hopp för Amerika!

Bless you all

Therese Nilsson 

Av Therese Nilsson - 5 november 2008 00:01

Nu börjar rösterna räknas snart. Vissa vallokaler har stängt. Andra om någon timme. Nedräkningen har börjat. Skall Obama vinna? Jag ber för att han ska vinna. Obama för bättre ekonomi, bättre sjukvård för dem och bort med tortyr och guantanamo. Lösning av Irak och en förhandlingens man. Inte hett temprament som Maccain inte en maccain som säger de vinner i Irak. Inte en man som Maccain som inte vill miljöns bästa och ej nämt det alls. Utan en Maccain som vill att USA som EU tar ansvar för miljön. Demokrati skall segra jag ber. För människans rättigheter jag ber att Obama vinner som president. Inte Bush ala Maccain i 4 år till. Världen är beroende på USAs ekonomi. Obama är ekonom, Maccain undviker frågorna en gammal krigshjälte. Krigshjälte från vietnam. haaa Vietnam som USA var grymma. Kommer ni ihåg Sveriges skrivande om Vietnamkriget vidrigheterna där? Ha vilken krigshjälte... Förändring och demokrati nu. 


I pray for you Obama

Make a change

Therese Nilsson 

Presentation

Omröstning

Do you realy trust your countries politics?
 No
 Yes

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Make a comment, Judge my blogg


Ovido - Quiz & Flashcards