Alla inlägg den 6 november 2008

Av Therese Nilsson - 6 november 2008 20:29

I remeber when my heart broke

i remeber when i gave up lovin you

my heart couldnt take no more of you

i was sad and lonley

i remeber when i walked out

i remeber when i said to you 

im hated you

but somehow deep still down i was loving you

sad and lonley

no one knew

all the pain i went through

still dont know 

for the rest of my life

i promise my self

love me first

if you true my heart be yours


Keshia Cole- I remeber


http://www.youtube.com/watch?v=o1LvBoBFb4


Love this song

So me

So true


Av Therese Nilsson - 6 november 2008 18:37

Man vill göra något för någon annan

Vara delaktig i något större

att göra världen bättre

Jag vet att jag vill hjälpa andra

Men jag vet inte var jag ska börja

vart jag ska söka svaren

Börjar lära mig mer om historia och politik

Mer om rättigheter

skall till afrika med mina studier

i studierna ska jag vara voluntär

Jag söker projekt jag kan göra

 har inte fått svar från dem jag har kontaktat

Gör jag något fel?

Det enda jag vill är att se andra glada

för då är jag glad

Varför är det så svårt?


Jag har funderat mycke, väldigt mycket vad jag ska göra nästa år när jag kommer hem

Vad jag ska göra nästa höst

Hur jag ska få den utbildning och erfarenhet som är bäst för mig

för att kunna hjälpa andra

vilket sätt vill jag hjälpa andra?

det är det som gör mig osäker har blandade åsikter där


Jag måste börja läsa bibeln aktivare också

inte förrän jag har läst ut hela

är jag fullständig

inte förrän då kan jag försvara det helt och hållet

jag är sån som alltid måste ha argument och säger det jag tycker

tycker om att lära mig

längtar tills jag har läst klart

så jag kan bilda nya åsikter om allt

och tolka den och den kristna tron fullt ut

vill läsa den själv och tolka själv

det flera olika inriktningar i kristendomen

eftersom det går att tolka på olika sätt

och jag ska göra det själv.


Det jag vet hitills är att kristendomen förespråkar jämnställdhet att alla människor oavsett kön och hudfärg är lika värda ( som Martin luther king förespråkade)


förespråkar att inte döma utan att älska


Jesus som tog hand om allt och alla utan att göra någon illa

pratade med kvinnor och män från alla olika stammar utan att döma

det gjorde man absolut inte på den tiden

Min förebild


I cant wait

God bless you all

Therese

Presentation

Omröstning

Do you realy trust your countries politics?
 No
 Yes

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Make a comment, Judge my blogg


Ovido - Quiz & Flashcards