Alla inlägg den 1 december 2008

Av Therese Nilsson - 1 december 2008 09:40

Jag läste artikeln om Carl- Axel Ekman en läkare och hans fru där de hjälpte flickor i Kenya från att bli könsstympade. En riktig sann hjälte!

 Läs Artikeln:

http://www.aftonbladet.se/svenskahjaltar/article3884943.ab


Vilken man och vilken kvinno. Riktiga förebilder! Är de verkligen Svenskar? Jag önskar att en dag ska jag kunna hjälpa andra och ta hand om andra och förändra en värld på något sätt. Jag tror inte på Mirakel men jag tror. Min tro finns starkt inom mig och jag vet att bara jag vill hjälpa kommer jag kunna göra det. Varför finns jag annars till? Om inte för att hjälpa andra.


Först och främst ska jag i februari till Phyllis Wambui Memorial Childrens Home. Ett barnhem som en svensk kenyan Jacinta Njoroge startade 2000. De tar hand om gatubarn som får bo på barnhemmet istället för att bo på gatan eller på sjukhus där de inte behöver bo för så sjuka är de inte. De har byggt ett barnhem och en skola. Hela mitt hjärta längtar tills jag får åka dit. Möjligen kan jag inte göra mycket men det lilla jag kan hjälpa till och all kärlek jag kan ge skall jag ge. Barnhemmet som jag ska till :

 http://www.barnvanhumanitar.se/ 


De som vill hjälpa mig samla in pengar kan göra det. Kan kontakta mig på min mail:

tessan61@hotmail.com


Skall på mitt jobb göra en insamling för att ge kritor, griffeltavlor, fotbollar som exempel till barnen vad de behöver.

Skall träffa Jacinta nu på Söndag i Stockholm för mer information om barnhememt och lära känna henne.


I just cant help before i can help this world!


Bless all of you

Therese N

Presentation

Omröstning

Do you realy trust your countries politics?
 No
 Yes

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Make a comment, Judge my blogg


Ovido - Quiz & Flashcards