Alla inlägg den 10 december 2008

Av Therese Nilsson - 10 december 2008 21:59

Kollade på efterlyst 

de gav pris till 2 som de utsätt till hjältar för att de hjälpt kvinnor från att bli våldtagna

eloge till dem

Jag önskar att flera agerade och inte bara kollar på.


Jag minns en kväll utanför Pluto

Jag och min syster hade varit på blue moon bar

vi skulle gå förbi pluto på väg till tiptop för att äta

stor folkmassa

ser först inte något

sen ser jag två killar slår och sparkar en kille

Jag blir chockad och ser att inge gör någonting

alla kollar på bryr sig inte hur han den ena killen blir nerslagen

unga killar

ser väktarna stå brevid

väktarna på pluto inte göra någonting

polisen kommer de andra springer ifrån

jag går vidare


kände ett äckel länge hur folk bara kollar och gör ingenting

inte heller väktare som har utbildning

jag får dåligt samvete att jag inte gjorde någonting

har tänkt på det länge

jag känner att jag är en god människa

men just den incidenten har jag dåligt samvete för


sen dess till exempel när jag varit ute som nu nyligen på konrad

när de börjar att tappas upp till bråk i folkmassan när jag var på capleton

då går jag imellan direkt

ställer mig emellan

för jag vill inte att någon ska bli skadad

och jag vill inte ha på mitt samvete att någon blir det

inte igen...


Agera

Presentation

Omröstning

Do you realy trust your countries politics?
 No
 Yes

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Make a comment, Judge my blogg


Ovido - Quiz & Flashcards