Alla inlägg under december 2008

Av Therese Nilsson - 16 december 2008 15:38

Ibland undrar man över vissa beslut

vad som ligger bakom

kan man verkligen lita att vad som sägs är anledningen

eller är det för att inte avslöja den verkliga anledningen

tänker på hur jag skulle uttrycka mig

jag skulle säga som det var

vad det en handlar om

för ärlighet är något som är det finaste som finns

som man inte ser så ofta

men vet man någonsin hur andra är innerst inne

ibland kan ens egna beslut vara olika i just ögonblicket

inte någon markant skillnad utan bara en viss del

Kan man verkligen se mönstrerna av andras beslut

och kunna tolka och förstå hur andra är

en viss del ja

men innerst inne kan du ändra på dig flera gånger om

jag har gjort det innan jag blev äldre

men vissa kan ändras många gånger om

kan du förutse den ändringen

veta och tolka av mönstrerna att nu är en person inne i en ändringsfas

Nej, det går inte

det är då man tolkat för mycket och tagit något för givet

Ta något för givet är det farligaste man kan göra

då förlorar du det tillslut


Men för att vinna den största kärleken och vinna den störa framgången måste man ta de största riskerna.


Terzo

Av Therese Nilsson - 15 december 2008 20:59

Tillbaka på spåret igen :)

har varit på gymmet

så underbart att gå dit igen

jag förstår inte varför ja känner att jag inte orkar

men när jag är där jämt känns så skönt

styrketränade en stund idag och promenerade till och från gymmet

känns bra

helt slut nu

men som vanligt får jag sendrag

varför

jag får det jämt under tränigspasset när jag ska göra magövningarna när man står mot platta och böjer ryggen ner och öpp

måste fokusera igen

absolutly

imorgon ska jag till banken och prata med dem om kort och liknande till Africa :)


Känns bra igen nu också :P


Whatever it takes

I`ll be okey 


Av Therese Nilsson - 15 december 2008 17:46

i see some changes

and i dont know why 

but i also feel litle relief 

and i dont know why

disapointed and relief

funny feeling

yes right know im confused


Jag var på Röda Korset idag

skrev in mig som volontär för dem

som läxhjälp

De ska starta ett ungdomsförbund som kommer att hjälpa till med läxor

på mellanstadienivå kanske högstadiet

Mina tider när jag jobbar förhindrar en del tyvärr

men förhoppningsvis kan jag hjälpa till

Jag ska nog även vara med som första hjälpen hjälp och utbilda mig idet

 och då vara med vid olika evenmang som röda korset brukar vara med på

vill även få mänskliga rättighets utbildning och människor på flykt och i krig. :)

men tyvärr är dessa kurser när jag är i Kenya så det får då bli när jag kommer hem när de anordnar det igen 


Kan någon överraska mig?

Ibland undrar jag om jag är värt något men ändå känner jag mig dum när jag tänker så.


Unsecure 

T  


Av Therese Nilsson - 14 december 2008 19:49

Now and then

has the colour change

has the fire been thrown away

the mountain is arising

long way to go

shortcuts is the end of the road


the sun is red

red of tears

and it have its fear

to loose again

or not have the courage to try again

i have but to afraid to give it all

and dont see whats in it for mee

show me the world

and i take a step

the step i want

maybe to much to ask

but show me more what you want with me 

Just a kiss 



Av Therese Nilsson - 14 december 2008 12:06

It was nice yesterday

but yes i was to shy

but i did like to be with him

watched movies and nintendo wii

but why am i shy again

i dont know

i do regret it now i was shy

if it will be a next time i will not be shy

its so silly

coz i do like him, i do

i hope i meet him again

if he want


Av Therese Nilsson - 12 december 2008 12:56

Sometimes i wundering

Where do i fit in

Whats wrong with me?

Are they realy my family?


My opinions, my feelings,my thoughts

and the way i am is nothing who they are

for me everyone has the same worth

we all are humans with same rights, equality and it doesnt mather if you are black,white, women,man, christian or have another belief ( this is written in the bible to, only so you know ;) )

We are the same

humans

 but they are egoist and sometimes i wundering if they think they are better than others

im not better

we all are the same

its what we do in life whats mathers


because of that of my thoughts and opinions

 i can feel lonley

from my family

sometimes it feels like they just care of themselves not for me


i care for people

i care for them i do still

 they think im weird im going to africa to help people

im weird because of that

am i?

how can my family think that


i feel lonley coz my family has always been the most important for me

but they dosent care they think im weird

my friends the ones i have

understand me and i love them

but still i can feel lonley

for whats life without family?

i dont know

its make me sad

im sad now


i want to change the world

but i cant even make my family understand

who am i?


 Someday i will find more friends who thinks like me

or accept me for me

someday i find a man and make my own family

Thats most important for me

and i will help people everyone who need help


 it dosent mather who they are i want to make it a better place


T


Av Therese Nilsson - 10 december 2008 21:59

Kollade på efterlyst 

de gav pris till 2 som de utsätt till hjältar för att de hjälpt kvinnor från att bli våldtagna

eloge till dem

Jag önskar att flera agerade och inte bara kollar på.


Jag minns en kväll utanför Pluto

Jag och min syster hade varit på blue moon bar

vi skulle gå förbi pluto på väg till tiptop för att äta

stor folkmassa

ser först inte något

sen ser jag två killar slår och sparkar en kille

Jag blir chockad och ser att inge gör någonting

alla kollar på bryr sig inte hur han den ena killen blir nerslagen

unga killar

ser väktarna stå brevid

väktarna på pluto inte göra någonting

polisen kommer de andra springer ifrån

jag går vidare


kände ett äckel länge hur folk bara kollar och gör ingenting

inte heller väktare som har utbildning

jag får dåligt samvete att jag inte gjorde någonting

har tänkt på det länge

jag känner att jag är en god människa

men just den incidenten har jag dåligt samvete för


sen dess till exempel när jag varit ute som nu nyligen på konrad

när de börjar att tappas upp till bråk i folkmassan när jag var på capleton

då går jag imellan direkt

ställer mig emellan

för jag vill inte att någon ska bli skadad

och jag vill inte ha på mitt samvete att någon blir det

inte igen...


Agera

Av Therese Nilsson - 9 december 2008 20:39

When the morning comes

i wake up with a smile on my face

i look out

the lews are falling from the three

and i wundering whats in it for mee

 little scared

but with a smile

 coz im not going to run and hide

not any more

when the sun goes down

i see the snow its shiny and clear

and i hide inside my fear

maybe i slip

maybe i fall

but i will only leave

if you cross that line

Presentation

Omröstning

Do you realy trust your countries politics?
 No
 Yes

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Make a comment, Judge my blogg


Ovido - Quiz & Flashcards